Beurs

BSD-studiebeurs (WUR)

Studenten aan de Wageningen Universiteit (WUR) die een studie diervoeding (gaan) volgen komen in aanmerking voor een BSD-studiebeurs. Stichting Bevordering Studie Diervoeding (Stichting BSD) selecteert elk jaar studenten voor een studiebeurs.

De stichting zal dit jaar studiebeurzen ter waarde van € 2000 aan WUR studenten beschikbaar stellen. Indien een student van een agrarische hogeschool zijn of haar studie aan de WUR vervolgt, kan hij of zij ook in aanmerking komen voor een beurs ter waarde van maximaal € 2000:

• Start beurs € 500
  • Extra curriculaire activiteit € 1000 (aanvraag hiervoor indienen middels aanvraagformulier)
  • Diploma en baan in de diervoedersector € 500

Aanmelden
Studenten die in aanmerking willen komen voor een studiebeurs, die kunnen hun aanmelding sturen naar info@stichtingbsd.nl. De aanmelding bestaat uit de volgende documenten:

1. Ingevuld inschrijfformulier
  2. CV (met pasfoto)
  3. Kopie van cijferlijst
  4. Persoonlijke motivatie van de gekozen studierichting (belangrijk!)

Aanmeldingen voor het schooljaar 2024-2025 kunnen vanaf 6 mei t/m 2 september 2024 ingestuurd worden.

Selectieprocedure
Op basis van de aanmeldingen wordt gekeken welke kandidaten uitgenodigd worden voor een selectiegesprek. Deze geselecteerde kandidaten krijgen hiervan bericht. Tijdens de selectiegesprekken wordt gekeken naar:

• Zakelijk inzicht en motivatie
  • Persoonlijkheid en werkhouding
  • Kennis (te onderbouwen met cijferlijst en/of schoolopdrachten

Belangrijke datums

• 18 september – Selectiegesprekken
  • 25 september – Uitreiking BSD-studiebeurzen

Voorwaarden studiebeurs
Het verkrijgen van deze studiebeurs kan consequenties hebben voor de Inkomsten Belasting (IB). Raadpleeg daarom een financieel adviseur of informeer bij de Belastingdienst.

Voor meer informatie neem je contact op met Yovanna Meyer van Stichting BSD via: info@stichtingbsd.nl of 085-7731973.